Mijn koffiepauze

coffee1

Ik speel thuis graag voor koffiejuffrouw. Ik ben een enorme liefhebber van het bruine goedje. Ik sta ermee op, of liever gezegd, ik rijd ermee weg (coffee to go in mijn auto) en heel soms drink ik zelfs de koffie op kantoor. Of iets dat daarvoor moet doorgaan, maar dit terzijde.

’s Ochtends ben ik het type ‘opstartproblemen’ en dan helpt een lekker bakje koffie heel goed tijdens de stress van het dagelijkse ochtendritueel. En ’s avond neem ik de dag nog even door met daarbij, hoe kan het ook anders, een vers gezet kopje koffie.

Elke koffieliefhebber heeft wel een specifieke, favoriete koffiesoort. De één kan niet normaal functioneren zonder een dubbele espresso bij het ontbijt, terwijl de ander verslaafd is aan latte macchiato.

En nu heb ik gelezen dat de manier waarop jij je koffiedrinkt iets verklapt over je persoonlijkheid. Interessant!

Zwarte koffiedrinkers blijken bijvoorbeeld echte no-nonsense types te zijn.
Nu ben ik ’s ochtends vooral een liefhebber van een dubbele espresso en hieruit kun je opmaken dat ik praktisch ben ingesteld en een hardwerkend persoon ben. Kijk, daar herken ik mezelf wel in.

’s middags drink ik het liefst een cappuccino. En de cappuccino liefhebbers worden omschreven als perfectionistisch en enigszins dwangmatige controlefreaks. Oeps, dat is minder leuk om te lezen.

Leuk hoor al die informatie, maar wat voor mij vooral telt zijn die momenten dat ik echt even de tijd heb voor een fijn koffiemomentje. Gewoon thuis in mijn eigen keuken. Dan pak ik graag de rode premier kop en schotel van de HEMA uit de kast. Ik vind het een prachtig ontwerp en het formaat is precies groot genoeg voor mijn homemade cappuccino. En dat rood staat zo vrolijk in mijn witte keuken. En dan ga ik lekker even genieten van mijn welverdiende koffiepauze. Natuurlijk met wat lekkers erbij. De oer-Hollandse stroopwafel maakt mijn genietmomentje helemaal compleet.

coffee3

Plaats een reactie