De orchidee

IMGP0011Ik heb geen groene vingers. En ik ben ook geen liefhebber van kamerplanten. Maar ik ben wel fan van de orchidee. Ik vind het een echte eyecatcher in huis.
Ik ben altijd heel zuinig op deze beauty. Mijn orchidee krijgt één keer in de week een lekker dompelbadje in lauw water. Daarna goed laten uitlekken, want de wortels mogen niet gaan rotten. Ik zet mijn orchidee op een lichte plek in de huiskamer. Niet op de tocht en ook niet in de felle zon of in de buurt van de verwarming. En één keer per maand geef ik wat mest. En dan kan ik vaak een hele lange tijd genieten van deze schoonheid. En als mijn orchidee is uitgebloeid, dan hoop ik altijd op nieuwe bloemen. Het schijnt dat een uitgebloeide orchidee na een tijdje vanzelf weer nieuwe bloemen kan krijgen. Je moet dan de steel afknippen net boven het tweede oog (waar de bloem zat). Dit is mij helaas nog nooit gelukt. Ik koop daarom meestal gewoon een nieuwe orchidee.

3 gedachten over “De orchidee

Geef een reactie

