Coffee Break

coffee

Ik ben een echte koffieliefhebber, dat heb ik al vaker geschreven. Maar ik ben wel kritisch, als ik koffie drink dan moet het wel een echt lekker bakkie zijn. Liefst van vers gemalen goede kwaliteit koffiebonen. Wel een pittig kopje koffie, maar zonder bittere afdronk, want dan krijg ik last van mijn maag.  En natuurlijk, het oog wil ook wat, dus hoe je koffie serveert, dat vind ik ook heel belangrijk. Meestal pak ik een mok, maar als ik er echt even voor ga zitten, dan pak ik graag een vrolijk gekleurde kop en schotel. Dat vind ik net iets chiquer.

Ik kwam op internet laatst een leuk koffie gerelateerd top tien rijtje tegen. De top 10 grootste koffieleuten qua beroepsgroepen:

1. Journalisten
2. Politieagenten
3. Onderwijzers
4. Loodgieters
5. Verpleegsters en ander medisch personeel
6. Leidinggevend personeel
7. Verkopers (telesales)
8. IT personeel
9. Werknemers in de detailhandel
10. Chauffeurs

De journalisten haalden de eerste plek met gemiddeld 4,5 kopjes koffie per dag. Dat vond ik eigenlijk best wel meevallen. Dan kan ik mezelf ook wel op nummer 1 zetten (en ik ben geen journalist). En jij, ben jij ook een echte koffieleut?

Geef een reactie

