HEMA BLOG ACADEMY EVENT, echt HEMA …..of toch niet?

HEMA BLOG ACADEMY EVENT

HEMA BLOG ACADEMY EVENT

Afgelopen woensdagmiddag was ik te gast bij het eerste HEMA BLOG ACADEMY EVENT, op het hoofdkantoor van HEMA in Amsterdam. En uit pure nieuwsgierigheid besloot ik richting Amsterdam af te reizen.
En ik was daar niet alleen, maar samen met 999 anderen. En dat waren vooral heel veel jonge fashion en beauty blogmeisjes, ik voelde me zelfs een beetje oud (lees: niet hip) in dit gezelschap. Maar gelukkig trof ik op de veerpont een andere (iets minder jong & hippe) blogger, waar het direct mee klikte en waar ik de rest van de middag mee optrok.
Het programma begon met een praatje van HEMA CEO Ronald van Zetten. En o ja, dat moet echt even gezegd worden: het HEMA hoofdkantoor is mooi, de zaal indrukwekkend en de middag was prima georganiseerd. Daarna volgde nog een woordje van E-commerce manager Boudewijn van Nieuwenhuijzen, waarvan ik eigenlijk alleen heb onthouden dat hij deze middag erg COOL vond.
Tot zover voldeed deze bijeenkomst eigenlijk wel aan mijn verwachtingen. Natuurlijk zou er een verhaaltje en filmpje over HEMA komen en we kregen ook wat zaken te zien/horen die eigenlijk nog strikt geheim waren, hiervan was volgens mij vooral de bedoeling dat wij ons echt uitverkoren zouden voelen.
Daarna kwamen er 4 professionele bloggers aan het woord. En was er tijd voor vragen. Waarbij de jonge fashion en beauty blogmeisjes graag de naam van hun eigen blog door de microfoon riepen (onverstaanbaar overigens) en zich vooral bezig hielden met de financiële kant van het bloggen. Niet echt interessant en dus besloot ik de goodiebag maar eens te bekijken. En jippie daar zat zowaar het “to do and blog notes boekje in”!
Na de pauze vertelde Yara Michels van Chapter Friday over haar blog-carriere. Een leuke meid met een duidelijk verhaal. Best aardig, maar het was nu al 16.00 uur en het mysterie rondom het blog van de HEMA was nog steeds niet opgelost. En ja hoor in het laatste half uur werd in een razend tempo uiteen gezet wat nu precies de bedoeling is van dit HEMA bloggersplatform. Iedereen die was uitgenodigd krijgt toegang tot dit platform en kan een stukje schrijven over een HEMA artikel en vooral ook over het bijbehorende HEMA gevoel. Dit verhaaltje (beeld en tekst) wordt dan gescreend door de HEMA. Wordt je bijdrage afgekeurd dan krijg je tips om jezelf te verbeteren. Haalt jouw blog het HEMA BLOG dan krijg je allemaal HEMA benefits, maar de inhoud hiervan bleef nogal vaag. Ben je goed (volgens de HEMA dan), dan kun je de GOUDEN BLOGGERS STATUS bereiken. COOL, heel COOL zou de E-commerce manager van de HEMA waarschijnlijk zeggen….
En toen was het ineens pats boem afgelopen. De HEMA gaf ons verder geen gelegenheid meer inhoudelijke vragen te stellen. En dat gaf mij een heel dubbel gevoel. Is dit nu echt HEMA? En ik twijfel, zal ik nu een poging wagen en gaan schrijven voor de HEMA of niet? Want mag ik wel echt schrijven wat ik vind? En what’s in it for me?

3 gedachten over “HEMA BLOG ACADEMY EVENT, echt HEMA …..of toch niet?

  1. lifebloglau

    Ja klopt je hebt gelijk. Ik was er zelf wel best enthousiast over (kan je op mn blog vinden). Maar die vragen van het publiek waren inderdaad zwaar irritant. Verder was het vooral.. Tja, cool denk ik.

Geef een reactie

