Ode aan de Oreo

O o wat zijn die Oreo koekjes toch lekker. Meestal haal ik ze gewoon niet. Want als ik weet dat ze in huis zijn…. o la la dan gaan ze op. En mijn kinderen zijn er ook gek op. Afgelopen week waren we aan het experimenteren met een recept voor Oreo fudge die ik vond op Culy.nl. Mijn oudste dochter wil hier volgende week namelijk op gaan trakteren. Maar ja toen moest er eerst een proefversie gemaakt worden.

Je hebt witte en bruine chocolade nodig, een rol Oreo koekjes en een blikje gecondenseerde melk. En een beetje boter om door de witte chocolade te roeren. Je verwarmt de chocolade au bain marie. Eerst de witte variant. Daar doe je de verkruimelde Oreo koekjes bij en daar bovenop de melk chocolade. Een uurtje opstijven in de koelkast en voila….klaar is je Oreo-fudge. En de smaak is goddelijk lekker!

Ook leuk om eens te lezen: het artikel op Culy.nl over de Oreo verpakkingen van de laatste 100 jaar.

DSC03176 DSC03178 DSC03179 DSC03180 DSC03183

Geef een reactie

