Adventkalender maken

Hier in huis zijn we druk. Druk met het inpakken van sinterklaascadeautjes, met het maken van surprises en vandaag heb ik ook een adventkalender in elk geknutseld.  Op de website van Hema kwam ik namelijk een adventpakketje tegen.  Ik checkte de voorraad bij mijn lokale HEMA en die was ruim voldoende. Dus de volgende dag hup richting HEMA. Ik wilde even zelf kijken hoe de doosjes er precies uitzagen en hoe groot ze zijn.

DSC03184

Ze waren groter dan ik had gedacht (7 bij 7 cm) ze zijn van stevig glanzend karton gemaakt.  Kosten: 5 euro.

De inhoud van de doos bestaat uit 25 doosjes in 5 verschillende thema’s. De meeste doosjes moet je nog even zelf in elkaar vouwen, maar dit gaat heel gemakkelijk. Verder nog een stickervel met cijfers en een lint om de doosjes eventueel in een slinger op te hangen.

DSC03186

DSC03187

DSC03188

Ik plakte alle doosjes aan elkaar vast in een kerstboomvorm. En voila, hieronder het eindresultaat. Niet gek toch?  Nu alleen de doosjes nog vullen met lekkers en eventueel kleine cadeautjes. Ik denk dat het een groot succes zal zijn bij mijn kinderen.

DSC03194

Geef een reactie

