De Parade in Utrecht

Ik had er al veel over gehoord en gelezen: De Parade.  Afgelopen zondag eindelijk zelf de Parade in Utrecht bezocht. Het is een rondreizend theaterfestival dat iedere zomer in vier steden te bezoeken is: Rotterdam, Den Haag, Utrecht en Amsterdam. Het festival is in elke stad ongeveer 2 weken aanwezig en vertrekt dan weer naar de volgende stad.

Het festival staat volledig in het teken van theater, wat betekent dat je voor relatief weinig geld verschillende theatervoorstellingen kan bezoeken. Ik heb die zondag twee voorstellingen bezocht, namelijk de Tango Fight Show en Op Gloeiend Hart. De eerste voorstelling vond ik mooi en boeiend,  de tweede voorstelling vond ik juist helemaal niets. Ik kan moeilijk uitleggen waarom ik het niets vond.  De voorstelling vond plaats in een omgebouwde brandweer bus, dus erg klein en dat voelde niet prettig, maar de actrice die meedeed was wat mij betreft ook een beetje te hyper….

Maar wat bleek, je kunt  ook heel goed en lekker eten op de De Parade. Als “food-lover” heb ik mijn ogen uitgekeken. Wat een keuze, wat een locatie, wat een gezelligheid. Er is echt veel keuze uit allemaal verschillende eettentjes en er wordt echt lekker gekookt. Dus geen snackbar praktijken. De prijs is ook nog eens heel betaalbaar. Ik koos voor een lauwwarme geitenkaas uit de oven, met roseval aardappels, groene salade met rode biet en getoast Turks brood. En natuurlijk ging ik bij de wijnbar een lekker bijpassend Frans roseetje halen. Mjammie, dat was echt smullen geblazen! Nu was het ook perfect weer, dat maakte de sfeer ook helemaal af natuurlijk.  En als toetje heb ik bij een ander eettentje een lekkere cheesecake gegeten. Helaas niet op de foto gezet, maar deze smaakte ook echt goddelijk. Die komt zelfs met stip op nummer 1 als de lekkerste cheesecake ooit door mij genuttigd! Dat had ik niet verwacht en ik was dan ook prettig verrast door het lekkere eten op De Parade.

En ach ik had nog veel meer voorstellingen willen zien, nog veel meer drankjes willen nuttigen en nog veel meer lekkers willen proeven. De dag vloog om en ik kom volgend jaar zeker terug. Ook voor de kids is er genoeg te beleven. Hieronder nog wat foto’s.parade4parade3parade2

Een gedachte over “De Parade in Utrecht

  1. Pingback: Weken in foto’s #wk30-31-32 | hoekiedoet

Geef een reactie

