Persbericht: Starbucks opent vestiging op de iconische Bloemenmarkt in hartje Amsterdam

Als coffee lover sprak dit persbericht mij wel aan. En ik ben erg onder de indruk van het pand en de inrichting!

Van Alles Over Koffie

Starbucks heeft vandaag vol trots de deuren van zijn nieuwe vestiging aan de Singel 480, midden op de eeuwenoude Bloemenmarkt in het centrum van Amsterdam geopend. Het interieur weerspiegelt het karakter van de Bloemenmarkt en brengt een ode aan de grachtengordel. Dit is de vierde bedrijfseigen Starbucks vestiging in het centrum van Amsterdam.

Deze Starbucks is de eerste in Amsterdam die gebouwd is onder leiding van Ad de Hond, vice president Design Starbucks EMEA. “Voor deze vestiging heb ik me laten inspireren door Nederlands design en architectuur en de lokale identiteit van de Bloemenmarkt. Deze stamt uit 1862 en zit op een van de oudste grachten van Amsterdam,” aldus Ad de Hond. “Ik wilde deze ruimte het verhaal laten vertellen achter onze koffie en tegelijkertijd de eeuwenoude geschiedenis van Amsterdam in deze vestiging tot leven brengen.”

Het pronkstuk van de vestiging is de groene marmeren toonbank, die refereert aan de…

View original post 127 woorden meer

Geef een reactie

