Wij hebben Whoopies ontdekt

whoopies3

Vandaag met mijn kinderen van 4 en 8 jaar aan het bakken geslagen in de keuken. Ik zag in de supermarkt iets nieuws, een pakket voor het maken van Whoopies. Het zijn een soort eierkoekjes met zoete roze vulling (kaugomzoet) en roze glazuur met spikkels.  Vooral de roze kleur viel bij mijn meisjes in de smaak. Er is ook een chocolade variant.

De ingrediënten  die je zelf moet toevoegen heb je eigenlijk altijd wel in huis. Wat boter (tip: ik gebruik hiervoor een fles vloeibare boter met roombotersmaak) wat volle melk en 1 ei.  Het klaarmaken van het deeg gaat lekker snel en de koekjes hoeven ook maar 10 minuten in de oven. Ik heb rondjes van 3 a  4 cm op bakpapier gelegd, een vorm is dus niet nodig.  Al snel ruikt het heerlijk. Daarna moeten de koekjes even afkoelen. In de tussentijd kun je de roze roomvulling opkloppen en het glazuur maken met wat warm water. Dan nog de spikkels strooien en klaar zijn de roze whoopies. Daarna moeten ze nog een uur opstijven in de koelkast. Ze zijn lekker, maar ook best wel zoet. Direct vanuit de koelkast opeten, dat vinden wij het lekkerst.  Mijn kinderen zijn er in elk geval dol op.  Ze zijn gemakkelijk te maken (mijn kinderen kunnen het zonder hulp) en het is snel klaar. In het pakket zit bijna alles wat je nodig hebt. Ik miste zelf alleen een nog spuitzakje voor het mooi spuiten van de vulling. homemade whoopies

Geef een reactie

