I love ….. coffee

I love coffee. Ik ben een echte koffieliefhebber. En ik ben kritisch. Al jaren drink ik het lekkerste bakkie koffie….. gewoon thuis. In mijn woonplaats zijn er slechts een paar horecazaken die aan mijn eigen bakkie kunnen tippen. Meestal valt de koffie die ik buiten de deur drink in de categorie slootwater.AfbeeldingMijn verslaving is begonnen toen ik zo’n 15 jaar geleden een Nespresso koffiemachine had aangeschaft. In die tijd nog niet zo bekend als nu en ik was in mijn omgeving in elk geval de eerste met zo’n koffiemachine. Al snel raakten meer mensen in mijn omgeving besmet met het Nespresso virus. Binnen 1 jaar tijd waren drie van de vijf buren over op de Nespresso cups. Tot ongenoegen van de postbode die alle cups (ook die van de buren) uit een soort gewoonte bij ons aan de deur afleverde.

Toen er kinderen kwamen en het tijdperk van parttime werken en ouderschapsverlof zich aandiende, nam de hoeveelheid koffie die thuis werd genuttigd ook toe. Behoorlijk toe zelfs. De Nespresso cups zijn lekker, maar ook best duur. Dus namen we afscheid van onze trouwe Nespresso machine. Die op marktplaats best nog wat opleverde gelukkig. En zo hadden een startkapitaal voor de aanschaf van een Jura espressomachine. En begon de zoektocht naar de (voor ons) lekkerste koffiebonen. Dan bleek nog niet zo makkelijk. Wij zweren nu bij de koffiebonen van De Pelikaan in Lochem. En terwijl ik dit stukje tik, geniet ik ondertussen van een lekker homemade bak koffie….

Geef een reactie

