To do list voor deze week

Ik ben gek op to do lijstjes. Op mijn werk maar ook voor thuis. Op mijn werk zijn het meestal ook echte lijstjes met actiepunten die lekker doorgestreept kunnen worden. Privé heb ik vooral veel last van de to do lijstjes in mijn hoofd.  Die zijn namelijk meestal te lang en vaak niet haalbaar. Bij een normale week zonder bijzonderheden krijg ik de planning wel rond. Maar dient zich een ander weekritme aan, dan overvalt mij meestal een onbestemd gevoel. Neem nou deze week. De kinderen zijn vanwege het a.s. paasweekend vanaf donderdagmiddag al vrij. Zelf ben ik gewoon de hele week aan het werk (behalve op woensdag) en mijn man ook. Hoe lossen we dit op? Ik heb gelukkig nog wat inhaaluren van de BSO staan, dus de dondermiddag is geregeld. En op de vrijdag is manlief altijd thuis. Maar toch kom ik waarschijnlijk tijd tekort en dan blijven de huishoudelijke klussen als eerste liggen.  Blijkbaar ben ik nogal een gewoontedier. En snel uit mijn ritme. En dit heeft een negatief effect op mijn humeur entodo inzet. Daarom neem ik mij voor om deze week een to do list te maken, waarbij ik vooral bepaal wat ik NIET ga doen.

Geef een reactie

